Way back into love是電影《K歌情人》(Music and Lyrics)的主題曲
我很喜歡鋼琴前奏和第一段旋律
(可惜副歌太吵...)
中文部份自己翻的,有錯請指正...

YouTube影片:

 

Way back into love
作詞:Bob Crewe, Kenny Nolan 作曲:Bob Crewe, Kenny Nolan 
原唱:Christina Aguilera, Lil’ Kim, Mya & Pink

 

Cora: 
I've been living with a shadow overhead
I've been sleeping with a cloud above my bed
I've been lonely for so long
Trapped in the past, I just can't seem to move on

Alex: 
I've been hiding all my hopes and dreams away
Just in case I ever need them again someday
I've been setting aside time
To clear a little space in the corners of my mind

Chorus:
All I want to do is find a way back into love
I can't make it through without a way back into love
Oh oh oh

Cora: 
I've been watching but the stars refuse to shine
I've been searching but I just don't see the signs
I know that it's out there
There's got to be something for my soul somewhere

Alex: 
I've been looking for someone to shed some light
Not just somebody just to get me through the night
I could use some direction
And I'm open to your suggestions

Chorus:
All I want to do is find a way back into love
I can't make it through without a way back into love
And if I open my heart again
I guess I'm hoping you'll be there for me in the end

Cora:
There are moments when I don't know if it's real
Or if anybody feels the way I feel
I need inspiration
Not just another negotiation

Chorus:
All I want to do is find a way back into love
I can't make it through without a way back into love
And if I open my heart to you
I'm hoping you'll show me what to do
And if you help me to start again
You know that I'll be there for you in the end

Cora: 
我終日生活在陰影中

連就寢時也被烏雲籠罩

我已經孤單寂寞了好久
陷在過去裡,我似乎就是無法再向前走


Alex: 
我把我所有的希望和夢想藏起來

只是以免哪天我會再需要它們
我一直努力爭取時間
在我的心靈角落保留一塊小小的空間

Chorus:
所有我想做的就是重新找回愛
我無法撐下去 如果找不回那份愛
喔喔喔


Cora: 
我一直看著 但星星卻不願閃耀
我一直在尋找 但卻看不到徵兆
我知道它就在某處
在某個地方一定有和我靈魂契合的人


Alex: 
我一直在尋找一個能為我閃耀光芒的人
而不是某個只能陪我渡過夜晚的人
我可以遵循一些指引
而且我會接納你給我的建議(暗示?)


Chorus:
所有我想做的就是重新找回愛
我無法撐下去 如果找不回那份愛
如果我再一次敞開心房
我猜我會希望你就這麼陪我到最後


Cora:
有些時候我不知道它是不是真的
或者是否有人和我感覺一樣
我需要啟發
而不是再一個???


Chorus:
所有我想做的就是重新找回愛
我無法撐下去 如果找不回那份愛
如果我對你敞開心房
我希望你告訴我怎麼做

如果你幫我重新開始

你知道我會就這麼陪你到最後

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Angelis 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()